Ridehusoversigt og hold

Se det hele her: Ridehusoversigt 2024

Regler for ridehus og ridebanen i Mattssons Rideklub

• På- og afstigning skal foregå på midten.

• Der riders venstre mod venstre (hold til højre).

• Der skridtes på hovslaget, og der viges for skridtende ryttere på hovslaget, hvis man selv rider trav eller galop.

• Ved mange ryttere i ridehuset rides samme volte.

• Underviser bestemmer volten.

• Hvis der ikke er en underviser, er det ældste rytter, der bestemmer volten.

• Ridehjelm er obligatorisk.

• Ryttere under 18 skal bære sikkerhedsvest ved springning og må IKKE springe uden, at der er en person over 18 år til stede.

• Klatter skal fjernes med det samme - senest når banen/ ridehuset forlades, og der rides ikke igennem klatter. Meget vigtigt!!

• Der springes om onsdagen. Efter aftale med andre brugere kan der springes på andre tidspunkter, men alt materiel skal sætte på plads igen efter brug.

• Der må kun longeres 1 ad gangen og kun efter aftale med andre brugere.

• Hvis du har løs hest, skal den være under opsyn hele tiden, og må ikke bide i træværk eller andet.

• Hvis din hest må ikke grave huller og har den lavet mindre huller/ fordybningerne, så brug riven til at jævne ud.

Der henstilles til, at man generelt udviser hensyn til hinanden, da vi er mange, der bruger ridehuset. Vær blandt andet opmærksom på at holde afstand, at kikke hvor du rider, undgå pludselige vendinger eller for lange ophold på hovslaget og adviser andre ryttere, hvis du ønsker at lave særlige øvelser, ride program eller andet.